پنل یخچال ساید سامسونگ

آموزش کار با پنل یخچال ساید سامسونگ

آموزش کار با پنل یخچال ساید سامسونگ راهنمای کاربردی است که به شما کمک می کند به راحتی با صفحه کلید ساید سامسونگ کار کنید. خیلی از شما ممکن است از کار کردن با کلیدهای یخچال سامسونگ واهمه داشته باشید. ارزش آن را دارد که یکبار دل را به دریا بزنید و با کارایی هر کدام از کلیدهای یخچال خود آشنا شوید. از طریق این کلیدها تنظیماتی را می توانید برای یخچال خود اعمال کنید که تا پیش از این حتی فکرش را هم نمی کردید. تنظیم دما، سبک و قالب یخ، انجماد سریع و بسیاری از موارد دیگر را در ادامه این مطلب برای شما شرح خواهیم داد.

پنل یخچال ساید سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟

آموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ

نحوه تنظیم دمای یخچال ساید سامسونگ و یخچال فریزر یکسان است. شما چند کلید متفاوت برای تنظیم دما را روی دیسپلی ساید سامسونگ خواهید دید که هر یک کارایی متفاوتی دارند. این کلیدها به ترتیب زیر هستند.

در این آموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ در زمستان و تابستان را یاد می گیرید. در ادامه این مطلب نحوه تنظیم دمای یخچال ساید سامسونگ را مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

Power freeze

این کلید در جدیدترین مدلها بیشتر دیده می شود و به آن انجماد سریع می گویند. در مواقعی که عجله دارید و قصد دارید مواد غذایی زودتر یخ ببندد، می توانید از این کلید استفاده کنید. وقتی Power freeze را فشار می دهید، یخچال دمای پیش فرض را برای انجماد سریع تنظیم می کند. کلید Power freeze را برای ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید تا این حالت فعال شود.

کلید Power freeze در تنظیمات پنل ساید سامسونگ

Freezer

با این کلید پنل یخچال ساید سامسونگ شما می توانید دمای فریزر را تنظیم کنید. استانداردترین دما برای فریزر بین ۱۹- الی ۲۱- درجه سانتیگراد می باشد. متناسب با فصلی که در آن هستیم انجام می شود. اگر در فصل تابستان باشید، مناسب ترین دمایی که می توانید برای یخچال ساید سامسونگ خود تنظیم کنید، ۲۱- درجه سانتیگراد می باشد. در حالی که در فصل زمستان که هوا سرد است دمای مناسب برای فریزر ۱۹- درجه سانتیگراد خواهد بود.

دمای یخچال ساید سامسونگ در تابستان
نحوه تنظیم دما در پنل ساید سامسونگ

در این قسمت آموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ را مطابق تصویر خواهیم داشت. برای تنظیم دما در پنل یخچال ساید سامسونگ کافیست روی درجه با انگشت ضربه بزنید. این دکمه را برای ۳ الی ۶ ثانیه فشار دهید. پس از آن دمای فریزر روی دیسپلی ساید سامسونگ به حالت چشمک زن فعال خواهد شد. با هر بار فشردن این کلید دمای فریزر را کاهش خواهید داد. پس از رسیدن به دمای مورد نظر، دیگر این دکمه را فشار ندهید.

Ice Maker Off

در پنل یخچال ساید سامسونگ، این کلید برای فعال و یا غیرفعال کردن یخساز مورد استفاده قرار می گیرد. شما ممکن است در فصل مشخصی از سال نیازی به استفاده از یخساز نداشته باشید، می توانید با فشردن این کلید آن را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن یخساز یخچال ساید سامسونگ این کلید را برای ۳ ثانیه نگه دارید. پس از آن چراغ Ice Maker یخچال شما قرمز خواهد شد که به شما اعلام می کند غیرفعال شده است. برای خارج کردن آن از حالت غیرفعال نیز می توانید این کلید را برای ۳ ثانیه نگه دارید.

Power Cool

در پنل یخچال ساید سامسونگ Power Cool به معنای سرمایش سریع یخچال است. از این کلید برای سرمایش هر چه سریعتر مواد غذایی استفاده می شود. این کلید را برای ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید تا فعال شود. در مواقعی که مهمان دارید و می خواهید مواد غذایی زودتر خنک شود، از این کلید استفاده کنید.

کلید Power Cool در تنظیمات پنل ساید سامسونگ

Fridge

در پنل یخچال ساید سامسونگ این کلید مربوط به دما و سرمایش یخچال می باشد. با نگه داشتن آن پس از چند ثانیه مشاهده خواهید کرد که دمای یخچال به صورت چشمک زن تغییر می کند. یعنی دما در وضعیت تغییر قرار دارد و شما با هر بار فشردن کلید Fridge دما را افزایش می دهید.

کلید Fridge در پنل ساید سامسونگ

معنی fridge در یخچال سامسونگ، مبرد است. دمای استاندارد برای یخچال بین ۲ الی ۴ درجه سانتیگراد است. بسته به شرایط محیطی در منزل یا محل کار، این دما را می توان متفاوت تنظیم کرد. شما از ۱ الی ۷ درجه سانتیگراد می توانید دما را تغییر دهید. دقت داشته باشید، میزان باز و بسته کردن درب یخچال نیز در تعیین میزان دمای یخچال موثر است. در صورتی که درب یخچال را به طور مکرر و بیش از ۱۰ بار در روز باز می کنید، بهتر است دمای را ۲ یا ۳ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

نکات مهم در تنظیم دمای یخچال ساید سامسونگ

دمای یخچال ساید سامسونگ در زمستان متفاوت از تابستان است. در فصل تابستان درب یخچال یا فریزر را بیشتر باز می کنید. چرا که تشنه هستید و تمایل شدید به خوردن آب و بستنی دارید. در حالی که در زمستان اینطور نیست و شما بیشتر تمایل به مصرف خوراکی های گرم دارید.

بهترین دمای یخچال ساید سامسونگ در تابستان ۳ درجه سانتیگراد و فریزر ۲۱- درجه سانتیگراد است. در فصل زمستان نیز دمای استاندارد یخچال ۷ درجه سانتیگراد و برای فریزر ۱۹- درجه سانتیگراد می باشد.

سایر تنظیمات پنل یخچال ساید سامسونگ

قفل در پنل یخچال ساید سامسونگ

در پنل یخچال ساید سامسونگ کلید Child Lock برای قفل کردن پنل مورد استفاده قرار می گیرد. خانواده هایی که کودکان آنها به طور مکرر تنظیمات ساید را بهم میریزند، لزوم وجود این کلید را می دانند. با نگه داشتن این کلید برای ۳ ثانیه و در برخی مدلها برای ۶ ثانیه، ساید پنل سامسونگ قفل خواهد شد. در نتیجه کودک هر چقدر کلیدهای دیگر را فشار دهد، دیگر نمی تواند تنظیم یخچال ساید سامسونگ را بهم بریزد. 

برای خارج کردن پنل یخچال ساید سامسونگ از وضعیت قفل نیز باید کلید Child Lock را برای ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید تا از حالت قفل خارج شود.

کلید Door Alarm

برخی از یخچال های ساید سامسونگ این کلید را برای تنظیم هشدار باز ماندن درب دارند. هر چند یخچال های اسنوا و ال جی نیز این کلید را دارند. کلید Door Alarm در پنل یخچال ساید سامسونگ برای فعال کردن هشدار درب مورد استفاده قرار می گیرد. اگر آن را فعال کرده باشید و درب یخچال یا فریزر برای ۱ الی ۲ دقیقه باز بماند، یخچال به شما هشدار می دهد. این هشدار به صورت یک بوق کوتاه خواهد بود. برای فعال کردن هشدار، کلید را برای ۳ ثانیه نگه دارید تا وضعیت هشدار فعال شود.

کلید lighting در پنل یخچال ساید سامسونگ

در پنل یخچال ساید سامسونگ ممکن است کلید lighting ذهن شما را درگیر کند که برای چه کاری استفاده می شود. این کلید در واقع مربوط به روشنایی دیسپلی یا پنل یخچال شما می باشد. چراغ LED پیوسته برای نمایش تنظیمات روشن می ماند.

در حالی که شما همیشه نیازی به مشاهده گزینه های ساید پنل سامسونگ ندارید. کافیست این کلید را دو بار فشار دهید تا گزینه های پنل، تنها در مواقعی به شما نشان داده شوند که شما کلیدی را فشار داده باشید.

کلید Vacation و Enrage Saver در پنل یخچال ساید سامسونگ

کلیدهای Vacation و Energy Saver را می توان به عنوان متفاوت ترین کلیدهای پنل یخچال ساید سامسونگ معرفی کرد. Vacation در مواقعی استفاده می شود که شما قصد دارید به مسافرت بروید و برای مدت طولانی در منزل نیستید. Enrage Saver نیز کارایی مشابهی دارد.

وقتی شما منزل نیستید و قرار نیست درب یخچال یا فریزر باز و بسته شود، می توانید یخچال را در حالت مصرف بهینه تنظیم کنید. برای فعال کردن هر یک از آنها کافیست کلید مورد نظر را برای ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید. پس از آن یخچال به حالت مصرف بهینه انرژی خواهد رفت و مصرف انرژی کمتری خواهد شد. نتیجه کلی که می توان از آن گرفت این است که هزینه قبض برق شما در این متل کاهش خواهد یافت.

برای غیر فعال کردن آن پس از تعطیلات یا مسافرت کافیست مجدداً کلیدهای Vacation یا Energy Saver را برای ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید.

علامت thaw در یخچال ساید سامسونگ

این علامت در پنل یخچال ساید سامسونگ مربوط به تنظیم سیستم یخ زدایی است. در واقع شما از طریق آن می توانید زمانی یخ زدایی مواد غذایی را مشخص کنید. دو حالت thaw در یخچال سامسونگ تعریف شده است. یکی ۵ ساعته و دیگر ۱۰ ساعته می باشد. در صورتی که می خواهید مواد غذایی پس از ۵ ساعت یخ بزند، باید Thaw 5hr را انتخاب کنید. همچنین برای تنظیم ۱۰ ساعته می بایست Thaw 10hr را انتخاب کنید. با نگه داشتن این کلید برای چند ثانیه، حالت مورد نظر فعال خواهد شد.

تنظیم Ice Cube یا Ice Crushed در پنل ساید سامسونگ

شما از طریق پنل یخچال ساید سامسونگ می توانید نوع یخی که می خواهید را تنظیم کنید. کلید Ice Cube برای یخ قالبی یا مکعبی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که کلید Ice Crushed برای یخ خردشده مورد استفاده قرار می گیرد.

تغییر فرم و شکل یخ از طریق پنل ساید سامسونگ

برای تنظیم نوع یخ، کلید مربوط به آن را فشار دهید. پس از آن مشاهده می کنید که فرم و شکل یخ تولید شده تغییر خواهد کرد. در مواقعی که می خواهید یک نوشیدنی تگری میل کنید، کلید Ice Crushed را فشار دهید. این کلید در یخچال های ال جی، اسنوا، حایر، بکو، دوو و بسیاری از برندهای دیگر طراحی شده است.

کلید Filter در پنل ساید سامسونگ

کلید Filter در پنل یخچال ساید سامسونگ مربوط به فیلتر ساید شما می باشد. این کلید در برخی مدلها با عنوان Filter Reset تعریف شده است. در مواقعی که فیلتر ساید را تعویض می کنید، می بایست این کلید را برای ۳ ثانیه نگه دارید. ریست کردن فیلتر باید پس از تعویض فیلتر انجام شود تا هشدار فیلتر روی پنل یا دیسپلی ساید سامسونگ شما غیرفعال شود.

ریست کردن پنل یخچال ساید سامسونگ

برای ریست کردن پنل یخچال ساید سامسونگ می توانید کلیدهای Enrage Saver  و Lighting  را نگه دارید. پس از ۵ الی ۸ ثانیه کلیدها را رها کنید. چراغ های دیسپلی یا پنل ساید خاموش و روشن خواهند شد. پس از آن تنظیمات پنل به وضعیت کارخانه در می آیند.

چرا دکمه های یخچال ساید سامسونگ کار نمی کنند؟

علت کار نکردن پنل یخچال ساید سامسونگ، می تواند متفاوت باشد. ساده ترین دلیل آن مربوط به قفل کودک است که می بایست آن را غیرفعال کنید. برای این کار کلید Child Lock را برای ۳ الی ۶ ثانیه نگه دارید.

در صورتی که مشکل برطرف نشد، کلید Enrage Saver را برای ۶ ثانیه نگه دارید. ممکن است دلیل آن مربوط به فعال سازی این حالت باشد. در برخی از مدلهای ساید سامسونگ چنین مشکلی پس از فعال کردن حالت مصرف بهینه انرژی بوجود می آید.

اگر پس از فشردن هر یک از کلیدهای پنل یخچال ساید سامسونگ، کلیدها فعال نشدند احتمال فنی بودن مشکل وجود دارد. ممکن است برد و یا پنل ساید سامسونگ آسیب دیده باشد که نیاز به عیب یابی دارد. برای رفع این مشکل بهتر است با یک تکنسین تماس بگیرید تا او مشکل را بررسی و برطرف کند.

مشکلات پنل ساید سامسونگ

نمایشگر یخچال سامسونگ نیز گاهی با برخی مشکلات روبرو می شود و شما را درگیر خود می کند. وقتی می خواهید یخساز را فعال کنید یا تنظیمات دما را تغییر دهید، کار نکردن دکمه ها می تواند امری نگران کننده باشد. در این بخش از مقاله آموزش کار با پنل یخچال ساید سامسونگ قصد داریم شما را با هر یک از این مشکلات آشنا کنیم.

علت خاموش شدن پنل یخچال سامسونگ

خراب شدن برد یخچال سامسونگ

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ مربوط به خرابی برد است. در صورتی که برد به طور کلی بسوزد، پنل یخچال سامسونگ به طور کامل خاموش می شود و شما هیچ هشداری از آن دریافت نخواهید کرد. تنها راهکار برای رفع خرابی نمایشگر یخچال سامسونگ، تعویض برد می باشد.

شل شدن کابل برق

گاهی هم این خاموش شدن پنل ساید سامسونگ موقتی است. با خاموش کردن یخچال و روشن کردن مجدد آن پس از ۵ دقیقه، خیلی راحت می توانید این مشکل را برطرف کنید. اگر جویای علت این اتفاق هستید، باید خدمت شما عرض کنیم که کابل برق یخچال شل شده است.

هشدار تغییر دمای یخچال و خرابی مواد غذایی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ساید سامسونگ مربوط به تغییرات دمای یخچال می باشد. برخی از مدل های جدید دارای این ویژگی هستند که با تغییر دما، یخچال اتوماتیک پنل را خاموش می کند. این نوعی هشدار از سوی یخچال به حساب می آید که به شما اعلام می کند مواد غذایی در حال فاسد شدن است.

اگر مدل یخچال شما RF48 است حتماً می پرسید ارور ساید سامسونگ Rf48 را چگونه برطرف کنیم؟ بریا برطرف کردن این ارورها ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. هیچ نگرانی به ذهن خود راه ندهید، سپس بخش های مختلف یخچال را بررسی کنید.

خرابی پنل ساید سامسونگ

باز ماندن درب یخچال:

یکی از ساده ترین اتفاقاتی که باعث می شود شما فکر کنید نمایشگر خراب شده، باز ماندن درب یخچال است. نمایشگر یخچال سامسونگ، اسنوا، ال جی، بکو، دوو، کنوود و هر برند دیگری، هنگام باز ماندن درب خاموش می شود. به محض بسته شدن درب، مجدداً پنل روش خواهد شد.

فعال بودن قفل کودک:

یکی از دلایلی که باعث می شود شما فکر کنید پنل ساید سامسونگ از کار افتاده، قفل بودن است. نمایشگر یخچال سامسونگ با کلید Child Lock و یا کلید Ice Hold از حالت قفل خارج می شود. بسته به مدل، هر یک از این کلید ها را برای ۳ ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.

شل شدن سوکت های پشت مدار نمایشگر یخچال سامسونگ:

گاهی نمایشگر یخچال ساید سامسونگ هیچ مشکلی ندارد اما پس از جابجایی و یا انجام برخی تعمیرات، سوکت آن شل می شود. با یک محکم کاری سوکت به راحتی می توانید مشکل را رفع کنید. پنل ساید سامسونگ نیز به عملکرد خود بازمی گردد.

خرابی مدار پشت نمایشگر:

ممکن است پنل ساید سامسونگ به دلیل خرابی مدار پشت نمایشگر از کار بیفتد. با یک تعمیر ساده در این قسمت می توان مشکل را برطرف کرد و نیازی به تعویض نمایشگر یخچال سامسونگ و یا برد نیست. برای دریافت این خدمات با سرویس از ما نماینده رسمی تعمیر یخچال در تهران تماس بگیرید. تکنسین های سرویس از ما باتجربه، خبره و کارآزموده هستند و تخصص تعمیر انواع یخچال ها را دارند.

شکستگی نمایشگر یخچال سامسونگ:

در برخی موارد مشکل پنل ساید سامسونگ از کار افتادن دکمه و یا خاموش شدن آن نیست. بلکه یک شکستگی است که به ندرت نمایشگر را به طور کامل از کار می اندازد. در چنین مواقعی چاره ای جز تعویض نمایشگر یخچال ساید سامسونگ نخواهید داشت.

نمایش اعداد متفاوت از تنظیمات دما:

اگر یخچال عدد صفر را نشان می دهد، یعنی دمای یخچال یا فریزر صفر است. احتمالاً کودک شما تنظیمات دما را تغییر داده است و شما متوجه آن نشده اید. برای اصلاح تنظیمات دما به بخش تنظیم دمای یخچال سامسونگ در این مقاله مراجعه کنید و دما را تغییر دهید.

ارورهای پنل یخچال ساید سامسونگ

بخشی از مشکل پنل ساید سامسونگ مربوط به ارورها می باشد. در واقع یخچال مشکلات درونی خود را از طریق ارور به شما اعلام می کند. بخش های مختلف مانند آبسردکن، یخساز، یخچال، فریزر، درب، سنسورها، سیستم دیفراست و دیگر قسمت ها به شما اعلام می کنند که مشکلی رخ داده است. ارورهایی که روی نمایشگر یخچال ساید سامسونگ نمایش داده می شوند به ترتیب عبارتند از:

  • FF
  • ۸ ۸ ۸ ۸
  • PC ER
  • PC CH
  • ۴E
  • ۵E
  • ۶E
  • ۸E
  • SE
  • E26
  • E25
  • E24
  • E23
  • E21
  • E40

این ارورها تنها بخشی از ارورهایی هستند که روی نمایشگر یخچال ساید سامسونگ می بینید. در مقالات سرویس از ما شما با این ارورها از یخچال ساید سامسونگ، ال جی، بکو، بوش، کنوود، دوو، اسنوا و هر برند دیگری آشنا خواهید شد.  برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش ارورهای لوازم خانگی مراجعه کنید.

اگر پنل یخچال ساید ال جی را نمی دانید چگونه تنظیم کنید؟! سخت نگیرید. چون تنظیمات آن تفاوتی با تنظیم سایر برندها ندارد. تفاوت میان دکمه های هر نمایشگر یا پنل در عباراتی است که تولید کنندگان استفاده می کنند.

تنظیم پنل یخچال ساید سامسونگ توسط سرویس از ما

در صورتی که تنظیمات پنل یخچال ساید سامسونگ بهم ریخته و قادر به بازگرداندن آن نیستید، می توانید با سرویس از ما تماس بگیرید. تکنسین های سرویس از ما علاوه بر اینکه تنظیمات یخچال شما را درست می کنند، نحوه استفاده از آن را نیز به شما آموزش می دهند. تنها یک تماس از سوی شما کافی است تا در اولین فرصت تکنسین در محل حاضر شود.

عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی در تهران توسط کادر مجرب و زبده سرویس از ما، در نقاط مختلف تهران انجام می شود. در غرب تهران باشید یا در شرق تهران، سرویس از ما آماده ارائه خدمات به تمامی مناطق پایتخت می باشد.

سوالات متداول در رابطه با پنل ساید سامسونگ


کلام پایانی

پنل یخچال ساید سامسونگ یا همان نمایشگر ساید سامسونگ یکی از قسمت های مهمی است که سوالات و چالش های بسیاری را برای افراد ایجاد کرده است. در این مطلب هر آنچه می توانست به شما در این زمینه کمک کند را بیان کردیم. در صورتی که به ارورهایی برخوردید که رفع نمی شوند و نگرانی خرابی نمایشگر یخچال سامسونگ خود هستید، می توانید با سرویس از ما تماس بگیرید. تکنسین های سرویس از ما در اسرع وقت به منزل شما مراجعه می کنند و خدمات تعمیر در محل را ارائه می دهند.

مطالب مرتبط
4 Responses
    1. سلام و عرض ادب
      بررسی کنید جرم نگرفته باشد
      اگر جرم ندارد برای اطمینان با سرویس از ما تماس بگیرید تا هر چه سریعتر تکنسین اعزام و مشکل یخچال برطرف شود

    1. سلا و عرض ادب
      اگر حالت چشمک زن بودن با یک ارور همراه باشد، یخچال به شما هشدار مهمی را اعلام می کند
      اگر ارور یا خطایی نشان نمی دهد احتمال نیم سوز شدن و یا شل شدن مدار پشت پنل یخچال وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *