علت صدای یخچال

نکاتی که در مورد صدای یخچال باید بدانید

نکاتی که در مورد صدای یخچال باید بدانید را در این مطلب برای شما بیان خواهیم کرد. یخچال ها همیشه نه ولی گاهی صدا تولید می کنند. زمانی که دستگاه شروع به ایجاد صداهای جدید می کند، ممکن است یک دلیل خاص وجود داشته باشد و باید آن را به عنوان یک زنگ هشدار در نظر گرفت. البته بهتر است وحشت زده نشوید، فقط کافی است با یک نماینده رسمی تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید. در این مطلب می خواهیم هر یک از صداهای یخچال و علت آنها را به کمک تکنسین های سرویس از ما بررسی کنیم. سرویس از ما نماینده رسمی تعمیر یخچال فریزر در تهران است که این خدمات را برای تمامی برندها ارائه می دهد.

صدای یخچال ناشی از چیست؟

علت صدای یخچال

باز کردن مداوم در یخچال و یا باز ماندن دری یخچال برای مدت طولانی

پر کردن بیش از حد یخچال با مواد غذایی

روشن شدن سیستم خنک کننده به صورت موقت یا یکسره کار کردن یخچال

صدای یخچال در چه مواردی طبیعی است؟

نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که تمام یخچال ها نوعی صدا مانند وزوز و یا زمزمه ایجاد می کنند. این صداها ویژگی یخچال شما هستند. صداهایی مانند شرشر است که به دلیل جوشیدن گاز خنک کننده است باعث خنک شدن یخچال می شود. اگر صداهایی غیر از این بشنوید، ممکن است به دلیل یک مشکل باشد. به ویژه اگر با اختلال در عملکرد یخچال روبرو شوید. منظور از مشکل موارد زیر است:

غذا به خوبی خنک نمی شود.

یخ ساز کار نمی کند.

آب سردکن کار نمی کند.

یخچال یکسره کار می کند.

کدام صدای یخچال نشان دهنده یک مشکل جدی است؟

صدای هیس هیس کردن

این صدای یخچال به احتمال زیاد مربوط به چکیدن آب روی المنت یخچال رخ می دهد. آب روی المنت می چکد و صدایی مشابه هیس هیس ایجاد می کند. در چنین مواقعی باید ابتدا منبع چکه کردن آب مشخص شود تا بتوان آن را برطرف کرد. ممکن است شلنگ آبسردکن شل شده باشد یا از قسمتی سوراخ شده باشد. آب از قسمتی نشت می کند و روی المنت چکه می کند. اتفاقی که می افتد و شما از آن بی خیر هستید، این است.

صدای ترک خوردن در یخچال

صدای ترک خوردن و یا ترکیدن نیز ممکن است ترسناک باشد. این صدا در مناظق گرمسیر عادی است و به دلیل انقباض و انبساط قطعات داخلی یخچال در هنگام تغییر دما ایجاد می شود. بنابراین احتیاج به هیچگونه اقدام خاصی نیست. گاهی هم صدای ترک خوردن مربوط به یخساز است. موتور یخساز یخ میزند و قادر نیست عملیات برگرداندن یخ به منبع یخساز را انجام دهد. بنابراین برای هر بار چرخیدن قالب صدای ترک بلندی می دهد. حتی ممکن است بشکند.

صدای مکانیکی

اکثر افراد صداهای بلند را به خرابی قطعات نسبت می دهند. صداهای بلندی که از پشت یخچال شنیده می شوند کمی می توانند ترسناک باشند و شما حق دارید که نسبت به این موضوع نگران باشید. پشت یخچال محل قرار گرفتن موتور است که به کمپرسور و یا فن کندانسور متصل است. این دو قسمت باید به صورت دوره ای از هر گونه گرد و غبار تمیز شوند. سعی کنید هر چند وقت یکبار با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید و از آنها بخواهید خدمات سرویس یا بازدید دوره ای را برای یخچال شما ارائه دهد.

صدای تق تق

در برخی موارد صدای یخچال بلند و غیرعادی است و این اتفاق هنگام کار کردن یخچال رخ می دهد. در اکثر اوقات به دلیل عدم نصب صحیح یخچال شما چنین صداهایی را می شنوید. یخچال باید به صورت صاف و ثابت در یک سطح صاف قرار بگیرد و در تماس با دیوار و یا کابینت نباشد. ابتدا بررسی کنیدکه وسایل داخل یخچال مانند بطری ها، قوطی ها و سایر ظروف با یکدیگر برخورد کرده اند.

صدای پرنده ای در یخچال

اگر متوجه صدای یخچال مشابه جیغ و یا جیک می شنوید، احتمالاً فن خراب است. این فن در پشت یخچال قرار دارد و جهت تعمیر آن بهتر است با یک تکنسین تماس بگیرید.

وزوز منبع نور

در فیلم های ترسناک، چراغ های نئون باعث ایجاد صدای ترسناک می شوند. حال اگر لامپ یخچال شما خراب شده باشد، شنیدن صدای وزوز کاملاً طبیعی است. برای رفع این مشکل می بایست لامپ یخچال را تعویض کنید. اگر در این زمینه خبره نیستید و یا سررشته ای ندارید، بهتر است با تکنسین های سرویس از ما تماس بگیرید.

صدای کلیک

صدای یخچال مشابه کلیک کردن هم ممکن است بشنوید. اگر اخیراً یخچال خود را جا به جا کردید، شنیدن صدای کلیک می تواند نشانه ای از اختلال در اتصالات باشد که مانع عملکرد صحیح یخساز می شود. صدای کلیک کردن می تواند نشانه ای از شل شدن اتصالات آب و یا عدم اتصال آن به منبع آب باشد.

کلام پایانی

اگر صدای یخچال شما این روزها عجیب غریب شده و این موضوع شما را نگران می کند، حتماً پیگیری این موضوع باشید. صداهای متفاوت برای یخچال نشان دهنده مشکلات متعددی در یخچال هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. اصلاً این موضوع ارتباطی به برند ندارد و بیشتر مستلزم مراقبت و نگهداری صحیح از دستگاه است. در این مطلب هر آنچه می توانست در شناخت انواع صداهای دستگاه به شما کمک کند را بیان کردیم. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، به بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله مراجعه کنید. سوال خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت سوالات شما را پاسخ می دهیم.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *