5 دلیل بسته نشدن درب یخچال سامسونگ + راه حل 

اگر درب یخچال سامسونگ شما بسته نمیشود یا هنگام بسته شدن با مشکل مواجه شده است و باید هرچه سریعتر برای تعمیر و اصلاح ایرادات آن اقدام کنید. چرا که بسته نشدن در بر عملکرد یخچال اثر می گذارد و می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی یا کارکرد نامناسب آن شود. در ادامه دلایل بسته نشدن درب یخچال و راهکار های تعمیر آن عنوان شده است.

چرا بسته شدن در یخچال مهم است؟

ممکن است هنگام استفاده از یخچال سامسونگ خود متوجه شوید که درب یخچال بسته نمی شود. در صورت مواجه شدن با چنین مسئله ای لازم است که هرچه سریعتر مشکل آن را حل کنید. در ادامه مهم ترین عوارض بسته نشدن در یخچال و مشکلات آن عنوان شده است.

موتور بیشتر از حالت نرمال برای خنک نگه داشتن داخل یخچال کار می کند. 

مصرف برق بالاتر

عدم استراحت موتور و فشار مضاعف به آن

خرابی و فساد مواد غذایی

بنابراین در صورت بروز مشکل در بسته شدن درب یخچال لازم است هرچه سریعتر برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید. 

بیشتر بخوانید: چرا یخچال سر و صدا دارد؟

چرا درب یخچال سامسونگ بسته نمی شود؟

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که چرا در یخچالتان باز می ماند؟ باید در پاسخ بگوییم به طور کلی دلایل مختلفی برای بسته نشدن درب یخچال سامسونگ وجود دارد. برخی از متداول ترین دلایل بروز مشکل در کامل بسته شدن درب یخچال سامسونگ به همراه روش رفع و تعمیر آن ها در ادامه آورده شده اند.

تراز نبودن یخچال

مطمئن شوید که یخچال به درستی تراز شده باشد و روی سطح ناهموار قرار نداشته باشد. تراز نبودن یخچال یکی از دلایل شایع بسته نشدن درب یخچال می باشد.

راه کار

با استفاده از ابزار بررسی تراز بودن، میزان انحراف یخچال را مشخص کنید و با تنظیم پایه های یخچال آن را برطرف کنید. در صورتی که با چرخاندن پایه ها این مشکل حل نشد لازم است با تعمیرکار متخصص یا نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس گرفته و یا با قرار دادن اشیای مناسب زیر پایه ها یخچال را تراز کنید.

سنگین بودن بیش از اندازه در یخچال

در صورتی که اشیای زیادی داخل درب یخچال قرار داده باشید، ممکن است به علت وزن زیاد عملکرد درست خود را انجام نداده و دچار مشکل شود.

راه کار

اشیای قرار داده شده روی در یخچال را بررسی کنید و از حجم و وزن آن کم کنید.

خراب شدن لاستیک های درب یخچال

یکی از دلایلی که می تواند منجر به ایجاد مشکل برای بسته شدن درب یخچال شود، خرابی لاستیک های داخلی درب ان می باشد. در صورت خرابی این لاستیک ها دمای داخل یخچال تنظیم نمی شود و هوای گرم بیرون به داخل یخچال نفوذ می کند. از جمله دلایل خرابی این لاستیک می توان به گذر زمان، فرسایش بر اثر استفاده نادرست و یا گیر کردن و چسبیدن مواد غذایی و گرد و خاک به آن اشاره کرد.

راه کار 

معمولا بعد از خرابی لاستیک ها تنها راه رفع مشکلات مربوط به آن، تعویض کامل لاستیک ها است.

یخ زیاد در فریزر

تجمع زیاد یخ در فریزر می‌تواند باعث نشدن به درستی بسته شدن درب شود.

راه کار

یخ ها را به طور مداوم تخلیه کرده و جای یخ ها را تمیز کنید.

خرابی لولای در یخچال 

خراب شدن لولای در یخچال سامسونگ می‌تواند یکی از عواملی باشد که باعث بسته نشدن درب یخچال شود. لولاها در سیستم بسته شدن درب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و اگر یک یا چند لولا خراب شده یا فرسوده شده باشد، ممکن است باز شدن درب یخچال مشکل‌ ساز شود. از جمله دلایل خرابی لولا ها می توان به باز و بسته شدن بیش از حد در یخچال و یا فرسودگی ان بر اثر مرور زمان اشاره کرد.

راه‌ کار

بررسی کنید که آیا هیچ کدام از لولاها خم شده یا خراب نشده‌اند. اگر مشاهده کردید که یک لولا خراب است، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

در برخی مواقع، ممکن است لولاها از محل خود منحرف شوند. در این صورت، آنها را به درستی تنظیم کنید تا به درستی درب بسته شود.

اگر لولاها به طور جدی خراب شده‌اند، ممکن است نیاز به تعویض آنها باشد. لولاهای جدید را از مرکز خدمات فنی یا نمایندگی رسمی سامسونگ تهیه کرده و آنها را جایگزین کنید.

توجه داشته باشید که در صورت عدم توانایی در انجام این اقدامات یا در صورت داشتن هرگونه شک یا نگرانی، بهتر است از خدمات تخصصی تعمیر یا مشاوره حرفه‌ای استفاده کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *