ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

رفع کد خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

شرکت ال جی یکی از شرکت‌هایی است که در ساخت لوازم خانگی با کیفیت شهرت دارد اما با این حال تمام وسایل الکتریکی ممکن است گاهی با خطاهایی روبرو شوند. ماشین ظرفشویی ال جی به گونه‌ای هوشمند طراحی شده که در صورت بروز هرگونه مشکلی یک کد ارور ماشین ظرفشویی ال جی روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌شود، در صورتی که این کدها را بشناسید و بدانید علت ظاهر شدن این کد خطا چیست، در اکثر موارد می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف نمائید.

 در ادامه مقاله به تعدادی از رایجترین کدهای خطای و ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی آشنا خواهید شد. در اکثر موارد با استفاده از این راهنما می‌توانید مشکلات موجود را برطرف نمائيد در صورتی که در هر مرحله نتوانستید با استفاده از این راهنما کد خطا را حذف نمائید بهتر است با سرویس از ما در شهر تهران تماس بگیرید تا در صورت نیاز یک تعمیرکار برای شما اعزام نمایند.

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

همان طور که گفته شد، برند ال جی یکی از بهترین برندهای موجود در ایران می باشد. ماشین ظرفشویی ال جی در کنار کارایی بالا ممکن است هر از گاهی به خطاهایی دچارشود. در این مقاله لیست کامل ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی آورده شده است. با کمک این لیست می توانید این کدها را رمز گشایی کرده و در صورت نیاز در خصوص رفع و تعمیر ظرفشویی اقدام نمایید.

شایان ذکر است که در کنار ارور ها ممکن است گاهی صدای وز وز از ماشین ظرفشویی ال جی شنیده شود. اگر در هنگام باز کردن در ماشین ظرفشویی با صدای وز وز مواجه شدید این هشدار بدین معنی است که داخل ماشین ظرفشویی بسیار داغ است. اگر بلافاصله پس از اتمام چرخه‌ی شستشو در ماشین ظرفشویی را باز نمائید احتمالاً با این صدا روبرو خواهید شد و بهتر است در خارج کردن ظروف احتیاط نمائید. در صورتی که داخل ماشین ظرفشویی گرم نمی‌باشد احتمالاُ برد کنترل یا سنسور ماشین ظرفشویی شما احتیاج به تعویض دارد.

کد گشایی ارورهای ماشین ظرفشویی

در ادامه کدهای ارور ماشین ظرفشویی ال جی آورده شده است:

کد ۲H

این کد به معنای خطا نمی‌باشد بلکه نشان‌دهنده‌ی این است که حداقل ۲ ساعت به اتمام چرخه‌ی شستشو باقی مانده است. زمانی که ۹۹ دقیقه یا کمتر از زمان شستشو باقی بماندد کد ۲H به ۹۹ تغییر می‌نماید و سپس به صورت شمارش معکوس تا پایان چرخه و رسیدن به عدد صفر ادامه می‌یابد.

کد CL

این کد به معنای فعال شدن قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی می‌باشد. دستور غیرفعال شدن قفل کودک در مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی ال جی متفاوت است به همین جهت برای خاموش کردن این قفل باید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید. (راهنمایی: اگر ماشین ظرفشویی شما دکمه‌ی Dual Zone دارد، آن را برای ۳ ثانیه نگه دارید، این دکمه می‌توانید قفل کودک را فعال و غیرفعال نماید.)

کد خطا AE و E1

احتمال نشتی در ماشین ظرفشویی شما وجود دارد. این کدها به معنی این است که ممکن است ماشین ظرفشویی ال جی شما دچار نشتی باشد.. اگر نشانه‌ای از نشتی در اطراف ماشین مشاهده نمی‌کنید احتمال دارد که در پایه ماشین ظرفشویی آب اضافی وجود داشته باشد. نشتی در ماشین ظرفشویی ال جی اغلب به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده، آسیب به بازوهای اسپری، آسیب به واشر در و یا انسداد در شلنگ و یا پمپ رخ می‌دهد.

در مورد ارورهای یخچال ال جی بیشتر بدانید.

کد خطا Be

این کد به معنای عدم مناسب بودن مواد شوینده و یا تراز نبودن ماشین ظرفشویی است. در صورتی که ماده‌ی شوینده‌ مناسب ماشین ظرفشویی نباشد این کد ظاهر می‌شود (گاهی اوقات به دلیل استفاده از صابون ظرفشویی به جای مواد شوینده این کد خطا ایجاد می‌شود). وجود کف صابون اضافی در ماشین ظرفشویی به معنای انتخاب مواد شوینده اشتباه می‌باشد.

اگر ماده‌ی شوینده‌ متناسب با ماشین ظرفشویی را انتخاب کرده‌اید احتمالاً ظاهر شدن این کد به معنای تراز نبودن ماشین ظرفشویی است. جهت تراز کردن باید با استفاده از ابزار تراز پایه‌های ماشین ظرفشویی را تنظیم نمائید.

کد خطا CE

این کد خطا در ماشین ظرفشویی ال جی به معنای مشکل در موتور و یا شل بودن دسته سیم موتور می‌باشد. می‌توانید کد خطا را پاک نمائید، برق ماشین ظرفشویی را به مدت ۱۰ ثانیه قطع نمائید و سپس ماشین را دوباره روشن نمائید، در صورتی که این کد دوباره ظاهر شد موتور و سیم‌های آن باید مورد بررسی و در صورت نیاز تعمیر شوند.

هزینه تعمیر ظرفشویی ال جی

کد خطا FE

این کد به دلیل زیاد بودن آب در داخل ماشین ظرفشویی می باشد. این کد در ماشین ظرفشویی ال جی به معنای این است که سطح آب در ماشین بیشتر از حد مجاز می‌باشد. شایعترین دلیل وجود این کد مشکل در شیر آب ورودی، مشکل در سوئيچ شناور و یا ایراد در زهکشی آب می‌باشد.

در مورد ارورهای ماشین لباسشویی دوو بیشتر بدانید.

کد خطا HE

این کد خطا به دلیل مشکل در گرم کننده است. ظاهر شدن این کد خطا در ماشین ظرفشویی ال جی بدین معناست که ماشین ظرفشویی نمی‌تواند آب را به میزان لازم گرم نماید. به احتمال زیاد المنت حرارتی ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است و برای رفع مشکل باید توسط یک تکنسین  ماشین ظرفشویی شما مورد بررسی و تعویض قرار بگیرد.

کد خطا IE

این ارور زمانی ظاهر می شود که آب کافی در اختیار ظرفشویی قرار نگیرید. در صورتی که سطح آب ماشین ظرفشویی پس از ۱۰ دقیقه به میزان لازم نرسد این کد خطا روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. فشار کم آب، مشکل در شلنگ تخلیه یا تراز نبودن ماشین ظرفشویی می‌تواند دلیل ایجاد این مشکل باشد.

کد خطا LE

این ارور به دلیل خطای موتوراست. این کد به دلیل ایجاد مشکل در موتور ماشین ظرفشویی ال جی ظاهر می‌شود، برای برطرف شدن آن بهتر است با نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی در شهر محل سکونت خود تماس بگیرید.

کد خطا NE

این ارور به دلیل خطا در موتور واریومی باشد. این خطا به دلیل مشکل در موتوری که بازوهای اسپری را کنترل می‌نماید رخ می‌دهد. با قطع برق برای چند لحظه این کد پاک می‌شود اما در صورتی که این کد مجدد ظاهر شود ابتدا باید سیم‌های موتور بررسی شوند و سپس در صورت نیاز با نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی در شهر محل سکونت خود تماس بگیرید.

کد خطا OE

این ارور به دلیل مشکل در زهکشی است. این کد خطا به دلیل مشکل در زهکشی و تخلیه آب ایجاد می‌شود. ابتدا بررسی نمائید که بقایای مواد غذایی در کف ماشین ظرفشویی باقی نمانده باشد، سپس فیلتر ماشین ظرفشویی را چک نمائید، پیچ خوردگی و یا انسداد در شلنگ تخلیه را بررسی نمائید، در نهایت پمپ تخلیه را بررسی نمائيد.

کد خطا PF

این کد خطا به دلیل قطع شدن برق ماشین ظرفشویی است. در صورتی که منبع تغذیه برق به دلیل قطعی برق و یا مشکلات دیگر دچار اختلال شوند این کد ظاهر می‌شود. با فشار داد هر کلیدی به مدت ۱۰ ثانیه این کد خطا برطرف می‌شود. در صورت برطرف نشدن این کد خطا می‌توانید برای چند دقیقه منبع اصلی برق را قطع نمائید.

در مورد ارورهای یخچال و فریز سامسونگ بیشتر بدانید.

کد خطا TE

این ارور به خطا حرارتی معروف است. در صورتی که دمای آب بالای ۱۹۴ درجه فارنهایت باشد یا اینکه مشکلی در ترمیستور وجود داشته باشد این کد خطا ظاهر می‌شود. در اکثر مواقع نیاز به تعویض ترمیستور می‌باشد.

کلام آخر

در صورتی که ماشین ظرفشویی ال جی دارید و با هر یک از کدهای خطا بالا مواجه شدید، به منظور تعمیر سریع و جلوگیری از خسارات بهتر است با یک تکنسین کار بلد تعمیر لوازم برقی تماس بگیرید. این اطمینان را داشته باشید که در صورت تماس با سرویس از ما لوازم برقی شما در زمان کوتاه و با بالاترین کیفیت تعمیر می شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *