ارورهای یخچال های سامسونگ

رفع کد خطا و ارورهای ساید بای ساید سامسونگ

ارورهای ساید بای ساید سامسونگ چه معنی دارند؟ مشاهده یک سری اعداد و حروف روی صفحه‌ی نمایش دیجیتال یخچال سامسونگ ممکن است باعث نگرانی شما شود اما این اعداد و حروف کدهای خطا هستند که برخی از آنها به راحتی برطرف می شوند. در ادامه راهنمایی‌ هایی در مورد ارورهای ساید بای ساید سامسونگ ارائه می کنیم تا در صورت لزوم بتوانید از آنها استفاده نمائید.

ارورهای ساید بای ساید سامسونگ

ساید بای ساید سامسونگ یکی از معتبر ترین برندهای یخچال در سراسر دنیا است. این ساید بای ساید در کشورمان دارای طرفداران زیادی است و امروزه در کمتر خانه ای محصولات شرکت سامسونگ مشاهده نمی شود. این یخچال ها هر از گاهی ممکن است دچار مشکلات و خرابی هایی شوند و کدهای ارور روی صفحه نمایشگر آنها نمایان شود. بنابراین داشتن اطلاعات در مورد این ارورها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می توانید از این ارورها مطلع شوید.

انواع ارورهای ساید بای ساید سامسونگ

بیشتر بخوانید: نکاتی که در مورد صدای یخچال باید بدانید

انواع ارورهای ساید بای ساید سامسونگ

رورهای یخچال سامسونگ به دو حالت متفاوت نمایش داده می شود.

  • نمایش ارورها بر روی صفحه نمایش به صورت حروف کامل
  • نمایش ارورها بر روی صفحه نمایش به صورت دیجیتالی

ارورهای ساید بای ساید سامسونگ به صورت حروف

برخی از ارورهای ساید بای ساید سامسونگ به صورت حروف روی نمایشگر قابل مشاهده هستند. در صورت رویت هر ارور با توضیحات زیر می توانید آنها را کد گشایی کنید.

AP: این کد زمانی ظاهر می‌شود که یخچال شما آمادگی دارد تا برای تنظیمات هوشمند به وایفا وصل شود. در صورتی که تنظیمات تکمیل شود و یا اگر پس از مدتی تنظیمات انجام نشود این کد به صورت خود به خود از بین می‌رود.

۲۱E: خطای فن فریزر است. این خطا بدین معنی است که در زمانی که فن باید روشن باشد، بازخوردی از چرخش آن حس نمی‌شود. علت این خطا می‌تواند یخ زدن فن به دلیل باز ماندن در یخچال و یا وجود شکاف در واشر در باشد که مانع از بسته شدن کامل در می‌شود. همچنین در صورتی که موتور فن خراب باشد ممکن است این خطا ظاهر شود. برای بررسی ۵ دلیل بسته نشدن درب یخچال سامسونگ به لینک داده شده مراجعه کنید.

۲۲C, 22E: خطای فن یخچال است. علت این خطا کار کردن یخچال با در باز  به مدت طولانی می‌باشد. در این صورت یخچال را از برق خارج نمائيد، درهای آن را برای چند ساعت باز بگذارید و سپس یخچال را دوباره به برق متصل نمائید. در صورتی که این خطا دوباره ظاهر شد باید با نمایندگی تماس بگیرید تا تکنسین متخصص اعزام شود.

۴۱ یا ۴۲: این ارورها به همراه چشمک زدن چراغ‌های آبی داخلی است. با استفاده از کلید پاور در قسمت سمت راست بالا Family Hub را راه اندازی نمائيد، اگر مشکل ادامه پیدا کرد با مرکز پشتیبانی تماس بگیرید.

۴۱C: این ارور فقط برای مدل‌های ۳ در اصل فرانسوی اعمال می‌شود. ابتدا مطممئن شوید که آخرین نرم افزار به روز دانلود و نصب شده است. در صورت اخطار اولین خطا روی دکمه‌ی اکی ضربه بزنید. اگر پس از به روز رسانی خطا بیش از یک بار روی داد با مرکز پشتیبانی جهت ارسال تکنسین تماس بگیرید.

۷۶C: این کد زمانی ظاهر می‌شود که در محفظه تکمیل خودکار آب وجود داشته باشد.

۸۵C: این کد خطا در صورت ولتاژ پایین ظاهر می‌شود که دلیل آن قطعی کوتاه مدت برق می‌باشد. با فشار دادن دکمه اکی به مدت ۳ ثانیه می‌توانید این کد را پاک نمائید.

۸۸۸۸, ۸۵E, 83E, 86E: خطای ولتاژ یا برق است. در صورت وجود یک نوسان برق و یا سایر خطاهای الکتریکی رخ می‌دهد. در این صورت یخچال را به مدت ۶۰ ثانیه از برق بکشید و سپس آن را دوباره روشن نمائيد. در صورتی که کد خطا مجدد ظاهر شد با مرکز پشتیبانی جهت ارسال تکنسین تماس بگیرید.

۸۳E: خطای تشخیص جریان غیرعادی کمپرسور است. دلیل ایجاد این خطا نوسان برق و یا سایر مشکلات الکتریکی می‌باشد.

۸۵E: خطای کمپرسور ولتاژ پایین است. خطای ولتاژ در برق بیرون ممکن است رخ داده باشد.

۸۶E: خطای کمپرسور ولتاژ بالا است و به دلیلی مثل مشکل در موج برق ایجاد شده باشد به عنوان مثال طوفان و یا رعد و برق.

۸۸۸۸: خطای ارتباط است. این خطا ممکن است به دلیل قطع برق در حین راه اندازی رخ داده باشد.

PC ER, PC CH: خطای ارتباط است. به معنای خطا بین اجزا دستگاه می‌باشد، ممکن است به دلیل افزایش ولتاژ برق یا وصل نشدن و یا بسته نشدن کامل در یخچال ایجاد شده باشد. در صورت بروز این کد خطا یخچال را از برق خارج نمائید، سیم‌های بالای در را یک بار جدا نمائید و سپس دوباره وصل نمائید و سپس برق یخچال را وصل کنید. در صورتی که کد همچنان وجود داشت جهت ارسال تکنسین با مرکز پشتبانی تماس بگیرید.

OF OF, O FF: ایراد حالت خنک کننده است. یخچال در حالت خنک کننده خاموش است. دو دکمه‌ی بالایی در سمت چپ یخچال را به صورت همزمان به مدت ۵ تا ۸ ثانیه نگه دارید تا یخچال دوباره شروع به کار نماید. شایان ذکر است که همه‌ی نشانگرها پس از اتصال به برق به صورت همزمان چشمک می‌زنند. این حالت طبیعی بوده و یخچال به صورت طبیعی در حالت عیب یابی می‌باشد.

چشمک زدن Ice Off: این خطا زمانی ایجاد می‌شود که سطل یخ به درستی وارد نشده است و یا اینکه اصلا وارد نشده است.

کدهای دیگر

کدهای رایج که شما می توانستید آن را برطرف کنید در این مقاله توضیح داده شد، سایر خطاها مشکلاتی هستند که احتیاج به حضور تکنسین جهت تعمیر ساید بای ساید می‌باشد، برخی از آنها عبارتند از:

  • ۵E: خطای سنسور یخ زدایی یخچال
  • ۸E: خطای سنسور یخ ساز (فریزر)
  • ۱۴E: خطای سنسور یخ ساز
  • ۳۳E: خطای لوله حرارتی یخ
  • ۳۹C, 39E: خطای عملکرد یخ ساز
  • ۴۰E, 40C: خطای فن یخ ساز
  • ۸۴ C: قفل کمپرسور

ارورهای ساید بای ساید به صورت دیجیتالی

برخی ارورهای ساید بای ساید سامسونگ به صورت عددی نمایش داده می شود، در ادامه مفهموم هر عدد را می توانید مشاهده کنید:

ارورهای دیجیتالی ساید سامسونگ

ارور شماره ۱: ارور مربوط به خرابی سنسور فریزر است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد. در این صورت باید ولتاژ بین پایه های ۱ و ۳ CN30 برد اصلی بررسی شود و در محدوده تقریبی ۴.۵ الی ۱.۰ ولت باشد.

ارور شماره ۲: ارور مربوط به خطای سنسور یخچال است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که مدار باز یا اتصال کوتاه در سنسور وجود نداشته باشد و ولتاژ بین پایه های ۱ و ۵ CN30 برد اصلی به صورت تقریبی در بازه ۴.۵ الی ۱.۰ ولت قرار داشته باشد.

ارور شماره ۳: ارور مربوط به خطای سنسور دیفراست فریزر است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور دچار مدار باز یا اتصال کوتاه نشده باشد و ولتاژ بین پایه های ۱ و ۴ CN30 برد اصلی بررسی شود و به صورت تقریبی در بازه ۴.۵ الی ۱.۰ ولت باشد.

ارور شماره ۴: خبر از خرابی سنسور داخلی دستگاه دارد. برا رفع این ارور حتما از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارور شماره ۵: ارور مربوط به خطای سنسور دیفراست یخچال است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و باید بررسی شود که ولتاژ بین پایه های ۱ و ۶ CN30 برد اصلی به صورت تقریبی در بازه ۴.۵ الی ۱.۰ ولت باشد.

ارور شماره ۶: ارور مربوط به سنسور محیط با مشکل دارد. در صورت مشاهده این ارور باید اتصال کوتاه یا مدار باز بودن آن بررسی شود و همچنین ولتاژ بین پایه های ۱ و ۲ CN30 برد اصلی مورد بررسی قرار بگیرد و در بازه تقریبی ۴.۵ الی ۱.۰ ولت باشد.

ارور شماره ۹: ارور مربوط به خطای مربوط به سنسور است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و سنسور دچار مدار باز یا اتصال کوتاه نشده باشد و ولتاژ بین پایه های ۱۱ و ۱۲ CN30 برد اصلی مورد بررسی قرار بگیرید و  در بازه تقریبی ۴.۱ الی ۰.۸ ولت باشد.

ارور شماره ۱۱: ارور مربوط به خطای سنسور دیفراست منطقه تبدیل است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد. سپس ولتاژ بین پایه های ۱۱ و ۱۳ CN30 برد اصلی مورد بررسی قرار بگیرد. در این صورت ولتاژ به دست آمده باید در بازه حدودی ۴.۱ الی ۰.۸ ولت باشد.

ارور شماره 11 یخچال سامسونگ

ارور شماره ۱۳: ارور مربوط به خطای سنسور رطوبت رخ داده است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و ولتاژ بین پایه های ۷ و ۹ CN30 برد اصلی بررسی شود و در محدوده حدودی ۴.۱ الی ۰.۸ ولت باشد.

ارور شماره ۱۴: ارور مربوط به خطای سنسور یخ ساز یخچال است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و ولتاژ بین پایه های ۳ و ۸ CN90 برد اصلی بررسی شود. و در بازه حدودی ۴.۵ الی ۱.۰ ولت باشد.

ارور شماره ۱۵: ارور مربوط به سنسور اتاقک یخساز است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و ولتاژ بین پایه های ۱۰ و ۱۱ CN30 برد اصلی مورد بررسی قرار گیرید و در بازه حدودی ۴.۵ الی ۱۰ ولت باشد.

ارور شماره ۱۶: ارور مربوط به خطای سنسور رطوبت یخچال است. در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و ولتاژ بین پایه های ۷ و ۸ CN30 برد اصلی مورد بررسی قرار گیرد و در بازه حدودی ۴.۱ الی ۰.۸ ولت باشد.

ارور شماره ۲۱: ارور مربوط به نقص یا خرابی خطای فن فریزر است در صورت مشاهده این ارور باید بررسی شود که سنسور مدار باز یا اتصال کوتاه نداشته باشد و ولتاژ بین پایه های ۱ و ۴ CN74 برد اصلی  مورد بررسی قرار گیرد و در بازه حدودی ۷ الی ۱۲ ولت باشد.

ارور شماره ۲۲: ارور مربوط به خرابی فن یخچال است. در صورت مشاهده این ارور باید ولتاژ بین پایه های ۱ و ۳ CN74 برد اصلی بررسی شود و در بازه حدودی ۷ الی ۱۲ ولت باشد.

ارور شماره ۲۳: ارور مربوط به خرابی دیفراست فریزر است. در صورت مشاهده این ارور باید ولتاژ بین پایه های ۱ و ۶ CN74 برد اصلی بررسی شود و در بازه حدودی ۷ الی ۱۲ ولت باشد.

ارور شماره ۲۴: ارور مربوط به خرابی دیفراست منطقه است. در صورت مشاهده این خطا باید سیم CN70 از برد اصلی جدا شود و مقامت بین پایه های ۷ و ۳ باید اندازه گیری شود. مقدار ایده آل مقاوت معادل ۶۳ (۲۳۰) اهم است. باید این نکته در نظر گرفته شود که عدد مقاوت می تواند متغیر باشد. در صورت مشاهده مقاومت صفر باید توجه شود که اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز رخ داده است.

ارور شماره ۲۹: ارور مربوط به خرابی خطای فن منطقه تبدیل است. در صورت مشاهده این خطا باید مقاومت بین پایه های ۷ و ۱ CN70 برد اصلی اندازه گیری شود. مقدار ایده آل مقاوت معادل ۶۳ (۲۳۰) اهم باشد.

ارور شماره ۳۱: ارور مربوط به خرابی فن منطقه تبدیل است. در صورت مشاهده این خطا باید  ولتاژ بین پایه های ۱ و ۵ CN74 برد اصلی مورد اندازه گیری قرار گیرد و در بازه حدودی ۷ الی ۱۲ ولت باشد.

ارور شماره ۳۹: ارور مربوط به خطای عملکرد یخ ساز است. در صورت مشاهده این خطا باید یخ ساز را تعویض کرده و مجدد یخچال را بررسی کنید.

ارور شماره ۴۰: ارور مربوط به فن یخ ساز است. در صورت مشاهده این خطا باید ولتاژ بین پایه های ۱ و ۶ CN52 برد اصلی مورد اندازه گیری قرار بگیرید و در بازه حدودی ۷ الی ۱۲ ولت باشد.

ارور شماره ۴۱: ارور مربوط به برد اصلی است. در صورت مشاهده این خطا باید سیم کشی اول از هر چیزی بررسی شود و برد اصلی و پنل دستگاه را با اسیلوسکوپ جابه جا شوند.

ارور شماره 41 یخچال سامسونگ

ارور شماره ۴۴: ارور مربوط به خطای اینورتر اصلی دستگاه است. در صورت مشاهده این خطا باید سیم کشی اول از هر چیزی بررسی شود و برد اصلی و پنل دستگاه با اسیلوسکوپ جایگزین شود.

ارور شماره ۴۶: ارور مربوط به خطای دستگاه تشخیص داده ورودی یا خروجی اکسپندر است. در صورت مشاهده این خطا برد اصلی باید تعویض شود.

ارور شماره  ۶۱: ارور مربوط به خطای هیتر مجرای یخ است. در صورت مشاهده این خطا مقاومت بین پایه های ۴ و ۶ CN51 برد اصلی باید مورد بررسی قرار بگیرید و در بازه حدودی ۱۳۵ اهم باشد.

ارور شماره ۶۵: ارور مربوط به خطای هیتر محفظه یخ است. در صورت مشاهده این خطا  باید سیم CN51 از برد اصلی قطع شود و مقدار عددی مقامت بین پایه های ۷ و ۴ مورد اندازه گیری قرار بگیرد. در این صورت مقدار مقاوت باید ۱۳۵ اهم باشد. در صورت مشاهده مقاومت صفر باید توجه شود که اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز رخ داده است.

ارور شماره ۶۶: ارور مربوط به خطای هیتر دستگیره درب است. در صورت مشاهده این خطا باید سیم CN51 را از برد اصلی قطع نموده و مقامت بین پایه های ۱ . ۲ را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت باید مقدار مقاوت ۱۳۵ اهم باشد. در صورت مشاهده مقاومت صفر باید توجه شود که اتصال کوتاه و مقاومت بی نهایت به معنی مدار باز رخ داده است.

ارور شماره ۷۱: ارور مربوط به خطای تشخیص دمای غیر طبیعی فریزر است. در صورت مشاهده این خطا باید در فریزر بررسی شود که برای مدت طولانی باز نمانده باشد یا غذای گرم در فریزر قرار گرفته است یا خیر. این ارور در صورت برطرف کردن این عوامل ناپدید می شود.

ارور شماره ۷۲: ارور مربوط به خطای دمای غیر طبیعی یخچال است. در صورت مشاهده این خطا باید در یخچال بررسی شود که برای مدت طولانی باز نمانده باشد یا غذای گرم در فریزر قرار گرفته است یا خیر. این ارور در صورت برطرف کردن این عوامل ناپدید می شود.

ارور شماره ۷۳: ارور مربوط به خطای خنک سازی منطقه تبدیل است. در صورت مشاهده این خطا باید در بررسی شود که برای مدت طولانی باز نمانده باشد یا غذای گرم در فریزر قرار گرفته است یا خیر. این ارور در صورت برطرف کردن این عوامل ناپدید می شود.

ارور شماره ۸۱: ارور مربوط به راه اندازی کمپرسور است. در صورت مشاهده این خطا باید درست بودن لحیم کاری PCB اینورتر را چک کنید همچنین والتاژ پایه ۱۵، DC  در اندازه گیرها، نباید کمتر از ۱۳.۵ ولت باشد. همچنین توصیه می گردد که کمپرسور و چرخه آن را مورد ارزیابی قرار بگیرد.

ارور شماره ۸۲: ارور مربوط به ایجاد عارضه در IPM کمپرسور یخچال است. در صورت مشاهده این خطا باید درست بودن لحیم کاری PCB اینورتر و اتصال کوتاه بررسی شود. همچنین والتاژ پایه ۱۵، DC  در اندازه گیرها، نباید کمتر از ۱۳.۵ ولت باشد. ضروی است که کمپرسور و چرخه آن بررسی و سلامت آن تایید شود.

ارور شماره ۸۳: این ارور مربوط به ایجاد عارضه در جریان کمپرسور است. در صورت مشاهده این خطا باید درست بودن لحیم کاری PCB اینورتر و اتصال کوتاه بررسی شود. ضروی است که کمپرسور و چرخه آن بررسی و سلامت آن تایید شود.

ارور شماره ۸۴: ارور مربوط به ایجاد عارضه در موتور کمپرسور است. در صورت مشاهده این خطا باید درست بودن لحیم کاری PCB اینورتر و اتصال کوتاه بررسی شود.

ارور شماره ۸۵: این ارور مربوط به تشخیص ولتاژ پایین کمپرسور است. در صورت مشاهده این خطا باید ولتاژ ورودی بررسی شود. در صورتی که مقدار عددی ولتاژ AC معادل ۱۰۶ولت یا کمتر باشد، این خطا ظاهر می شود.

ارور شماره 85 یخچال سامسونگ

برای تعمیر ارورهای ساید سامسونگ به چه کسی مراجعه کنیم؟

در انتها به یاد داشته باشید که تا زمانی که مجبور نشده‌اید ساید بای ساید را از برق خارج نکنید و همچنین سعی نکنید تا کد خطا را پاک نمائید، این اقدامات موجب می‌شود تا در صورت بروز خطای جدی تکنسین نتواند عامل اصلی خطا را شناسایی نماید. برای رفع و تعمیر کدخطاهای رایج ساید سامسونگ می توانید به بهترین مرکز تعمیر یخچال در شرق تهران مراجعه کنید. تکنسین های متخصص سرویس از ما آماده کمک به شما در رفع ارورهای ساید بای ساید سامسونگ هستد. برای درخواست خدمات از سرویس از ما، روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *