چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که بعد از اتمام شستشوی ماشین لباسشویی نتوانید درب  آن را باز کنید. در چنینی شرایطی حتما سوال اصلی شما علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی و راه حل آن خواهد بود. در ادامه قصد داریم رایج ترین دلایلی که باز شدن درب ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه خواهند کرد را به همراه راه کار های معمول آن بیان نموده ایم.

دلایل باز نشدن در ماشین لباسشویی چیست؟

در صورتی که برای باز کردن در ماشین لباسشویی خود دچار مشکل شده باشید، باید هرچه زودتر برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید. در اولین قدم باید بررسی کنید چرا در ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی ممکن است فنی یا بر اثر خرابی قطعه ای از اعضای درب باشد. در ادامه تعدادی از این علل و راه‌حل‌های ممکن برای هر یک آورده شده است

قفل درب یا میکروسویچ خراب شده است.

خراب شدن میکروسوئیچ می‌تواند یکی از عواملی باشد که باعث باز نشدن درب ماشین لباسشویی شود. میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی برای تشخیص وضعیت درب و اطمینان از آنکه درب به درستی بسته شده یا باز شده است، استفاده می‌شود. اگر میکروسوئیچ خراب شود، ممکن است سیستم قفل درب به درستی کار نکند و درب به طور کامل باز نشود یا بسته نشود.

✅ راه حل های ممکن

بررسی کنید که آیا میکروسوئیچ درست کار می‌کند یا خیر. اگر خراب یا فرسوده به نظر می‌رسد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

ممکن است درب ماشین لباسشویی به علت قرار گرفتن در موقعیت نامناسب باز یا بسته نشود. موقعیت درب را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید چیزی مانند لباس یا اشیا مانع باز شدن آن نشده باشد.

در صورتی که میکروسوئیچ خراب است، بهتر است توسط یک تعمیرکار متخصص یا نماینده رسمی تعمیر لباسشویی در تهران تعویض شود.

مطمئن شوید که هیچ مانع یا آلودگی‌ در مسیر درب یا در نوارهای لاستیکی درب وجود نداشته باشد. گاهی اوقات، کثیفی و آلودگی می‌تواند باز شدن درب را مختل کند.

آب در داخل ماشین لباسشویی است

اگر ماشین لباسشویی در حال اجرا یک چرخه شستشو است و هنوز آب داخل آن وجود دارد، ممکن است درب به دلیل ایمنی قفل شده باشد تا از خروج آب جلوگیری شود. 

✅ راه‌ حل‌ های ممکن

صبر کنید تا چرخه به پایان برسد و سپس درب را باز کنید.

مسیر آب در لوله تخلیه مسدود شده است.

ممکن است لوله آب ورودی به ماشین لباسشویی یا لوله آب خروجی مسدود شده باشد. در این صورت امکان باز کردن درب وجود نخواهد داشت.

✅ راه‌ حل‌ های ممکن

 اطمینان حاصل کنید که لوله‌ها به درستی نصب و اتصال داده شده باشند و هیچ مانعی وجود نداشته باشد. استفاده از پودرهای جرم گیر می تواند برای پیشگیری از این اتفاق موثر باشد. برای اطلاع از نحوه استفاده از پودر جرم گیر لباسشویی به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

قطع ناگهانی برق

سیستم امنیتی ماشین لباسشویی به گونه ای است که در صورت قطع برق حین کار، قفل درب باز نمی شود. بنابراین ممکن است به این دلیل تا بعد از اتمام کار لباسشویی نتوانید آن را باز کنید.

✅راه‌ حل‌ های ممکن

اطمینان حاصل کنید که برق به درستی وصل شده و ماشین لباسشویی روشن باشد.

لولای در ماشین لباسشویی خراب شده است

در صورتی که به دلایل مختلفی لولای درب ماشین لباسشویی خراب شود، عملکرد آن با مشکل مواجه می گردد و ممکن است باز یا بسته نشود.

✅ راه‌ حل‌ های ممکن

در چنین شرایطی باید حتما با متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده است.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از علل باز نشدن درب باشد. برد الکترونیکی یکی از اجزای اصلی کنترل و مدیریت عملکرد ماشین لباسشویی است و اگر این برد دچار خرابی، اشکال یا ایراد شود، ممکن است تاثیر منفی بر عملکرد سیستم قفل درب داشته باشد.

✅ راه‌ حل‌ های ممکن

  • برد الکترونیکی را بررسی کنید تا علائم خرابی را مشاهده کنید. خوردگی، قطعات سوخته، یا اتصالات قطع شده ممکن است مشکلات باز نشدن درب را ایجاد کنند.
  • برد الکترونیکی ممکن است اطلاعاتی از وضعیت درب (باز یا بسته) دریافت کند. اگر این اطلاعات به درستی به برد منتقل نشود یا خراب شود، مشکلات در سیستم قفل درب ایجاد می‌شود.
  • تست‌های دیاگنوزی الکترونیکی با استفاده از تجهیزات مخصوص می‌توانند به شناسایی دقیق‌تر مشکلات کمک کنند. این تست‌ها باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.
  • توجه داشته باشید که برخی از مشکلات برد الکترونیکی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض توسط تعمیرکار متخصص داشته باشد. در صورت عدم توانایی در تشخیص و رفع مشکل، توصیه می‌شود به خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی یا تکنسین متخصص مراجعه کنید.

لاستیک محافظ درب خراب است

یکی دیگر از دلایل نسبتا شایع که منجر به بروز مشکلاتی برای باز شدن در ماشین لباسشویی می شود، خرابی یا فسرودگی لاستیک های محافظ درب و دیگ شستشو است.

✅ راه‌ حل‌ های ممکن

در صورتی که لاستیک محافظ دچار مشکل شده باشد، احتمالا باید جهت تعویض آن اقدام کنید. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آینده، حتما برای این عمل از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

نمیتوانید تشخیص دهید علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

در صورتی که با مطالعه مطالب فوق، متوجه دلیل باز نشدن در ماشین لباسشویی خود نشدید، لازم است با تکنسیت متخصص تماس بگیرید تا جهت عیب یابی و تعمیر به شما کمک کنند. متخصصین سرویس از ما برای انجام این کار آماده کمک به شما می باشند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *