ارورهای یخچال سامسونگ

ارور یخچال سامسونگ را چگونه رفع کنیم؟

ارور یخچال سامسونگ ممکن است به صورت ناگهانی روی نمایشگر ظاهر شود. یخچال های سامسونگ ممکن است پیام های خطا یا کدهایی را نمایش دهند که گاها گیج کننده و خسته کننده هستند. در این مقاله به برخی از رایج ترین ارور یخچال سامسونگ، معانی آنها و نحوه عیب یابی و رفع آنها می پردازیم. همچنین نکاتی را در مورد جلوگیری از این خطاها و همچنین برطرف نمودن خطاها را در اختیارتان قرار می دهیم.

ارور یخچال سامسونگ

اگربا نمایشگرهای چشمک زن، صداهای بوق یا کدهای خطای خاص در یخچال سامسونگ روبرو شدید، ما شما را با توصیه ها و راه حل هایی در این خصوص راهنمایی می کنیم تا بتوانید در کوتاهترین زمان مشکل لوازم برقی خود را حل کنید. لازم به ذکر است که اگر خودتان نمی توانید ارور یخچال سامسونگ را برطرف کنید، لازم است که با سرویس از ما تماس بگیرید. فراموش نکنید که کد خطا را یادداشت کنید و یخچال را از برق نکشید یا سعی نکنید بدون حل مشکل کد را پاک کنید.

رفع کد خطاهای یخچال سامسونگ

بیشتر بخوانید: ۶ علامتی که نشانه خرابی موتور یخچال شماست

لیست کامل ارورهای یخچال سامسونگ

یخچال‌های سامسونگ دارای سیستم تشخیص خطا هستند که به کمک کدهای ارور به کاربر اعلام می‌کنند چه مشکلی در دستگاه وجود دارد. این کدهای ارور می‌توانند به تشخیص و رفع مشکل کمک کنند. در زیر لیست کاملی از ارورهای یخچال‌های سامسونگ به همراه توضیحات مربوطه آمده است:

توجه به این نکته مهم است که معنای دقیق کد خطا ممکن است بسته به مدل یخچال سامسونگ شما متفاوت باشد. اگر با کد خطایی مواجه شدید که در اینجا فهرست نشده است یا سؤال یا نگرانی در مورد یخچال سامسونگ خود دارید، توصیه می‌شود به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید یا از نماینده رسمی تعمیر یخچال فریزر در تهران کمک بگیرید.

نام و عنوان ارورعلت ارورروش رفع کدخطا
۱E/ SEمشکل در سنسور یخ‌زداییسنسور یخ‌زدایی را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
دکمه های Lightning و Energy Saver روی کنترل پنل را به طور همزمان برای حدود ۱۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید. این کار باید یخچال را ریست کرده و کدهای خطا را پاک کند. اگر کدهای خطا ادامه دارند یا عملکرد یخچال همچنان مشکل دارد، باید منبع تغذیه یخچال را بررسی کنید، از جمله پریز برق، سیم برق و قطع کننده مدار. اگر هنوز مشکل دارید، ممکن است لازم باشد به دنبال کمک حرفه ای باشید.
۵Eمشکل در سنسور محیطیسنسور محیطی را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
۱۴Eمشکل در سنسور یخ‌سازسنسور یخ‌ساز را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
۲۲E/ 22Cمشکل در فن اواپراتورفن اواپراتور را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
۲۵Eمشکل در سنسور دیفراستسنسور دیفراست را بررسی و در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام کنید.
۲۳Eمشکل در فن کندانسورفن کندانسور را چک و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
۲۴E/ 40Eنقص در سیستم یخ زدایی فریزرپنل پشتی داخلی فریزر را بردارید تا به سیم پیچ ها دسترسی پیدا کنید. پس از دسترسی، از یک سشوار استفاده کنید تا یخ را با دقت از روی کویل ها آب کنید. حتما احتیاط کنید و از تماس مستقیم سیم پیچ ها برای جلوگیری از آسیب اجتناب کنید. پس از رفع یخ زدگی، پنل پشتی را در جای خود قرار دهید و دکمه های سمت چپ و راست بالای کنترل پنل را به طور همزمان فشار دهید تا کدهای خطا بازنشانی شوند.
۳۳Eمشکل در هیتر لولههیتر لوله را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
۳۹E/ 39Cمشکل در سنسور یخ‌ساز سنسور یخ‌ساز را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
۴۰E/ 40Cمشکل در سنسور فریزر سنسور فریزر را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
۴۱E/ 41Cمشکل در موتور یخ‌سازموتور یخ‌ساز را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
۸۴E/ 85E/ 86Eمشکل در کمپرسورکمپرسور را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
O FF / OF حالت Cooling Off فعال شده است.دو دکمه در سمت چپ بالای پانل را به مدت تقریبی ۵ تا ۸ ثانیه فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صدای زنگ را بشنوید. پس از آن، چند ثانیه صبر کنید تا مطمئن شوید که نمایشگر به حالت Cooling Off باز نمی گردد. اگر این کار را کرد، این روند را تا زمانی که موفق شوید تکرار کنید یا در صورت لزوم دفترچه راهنمای یخچال را بررسی کنید.
PC ER/ PC CHبسته نشدن درب یخچال یا زمانی که آلودگی روی واشر یا درزگیر درب جمع شده باشد.مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است و هیچ چیز مانع از بسته شدن صحیح آن نمی شود. همچنین، واشر یا درزگیر در را با آب گرم و صابون ملایم تمیز کنید تا هر گونه آلودگی که ممکن است باعث این مشکل شود پاک شود. این کار به بسته شدن بهتر درب و جلوگیری از ظاهر شدن مجدد خطا کمک می کند. اگر خطا همچنان ادامه داشت، سعی کنید یخچال را از برق بکشید و دسته سیم واقع در بالای در را دوباره وصل کنید، اگر آن قطع شده است. سپس، دستگاه را دوباره وصل کنید و بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است.

اگر ارورهای یخچال سامسونگ را مشاهده کردیم، باید چه کنیم؟

  • بازنشانی (ریست) کردن یخچال: گاهی اوقات، بازنشانی یخچال می‌تواند مشکل را حل کند. یخچال را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره وصل کنید.
  • بررسی اتصالات برق: مطمئن شوید که یخچال به درستی به برق وصل شده و اتصالات برق سالم هستند.
  • تمیز کردن: یخچال را از نظر وجود یخ‌زدگی و انسداد در لوله‌ها و فن‌ها بررسی کنید و آنها را تمیز کنید.
  • تماس با تعمیرکار متخصص: اگر نتوانستید مشکل را خودتان حل کنید، بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. برای تماس با تکنسین های متخصص سرویس از ما روی دکمه زیر کلیک کنید.
کد گشایی ارور یخچال سامسونگ

ارور یخچال سامسونگ را جدی بگیرید.

در این مقاله به کدهای خطا یخچال سامسونگ اشاره شد. اگر هر یک از ارور های بالا را در یخچالتان مشاهده کردید، ضروری است که پیش از هر گونه اقدامی با سرویس از ما تماس بگیرید و در صورت تایید کارشناسان ما اقدامات لازم را به جهت رفع ارور انجام دهید.

سوالات متداول ارور یخچال سامسونگ

چگونه می‌توانم کدهای ارور یخچال سامسونگ را بخوانم؟

در بسیاری از مدل‌های یخچال سامسونگ، کدهای ارور روی نمایشگر دیجیتال یخچال نمایش داده می‌شوند. اگر یخچال شما نمایشگر ندارد، ممکن است از طریق چراغ‌های چشمک‌زن یا صداهای خاص به شما ارور اعلام شود.

معنای کدهای ارور یخچال سامسونگ چیست؟

هر کد ارور به یک مشکل خاص در یخچال اشاره دارد. به عنوان مثال، کد “۱E” یا “SE” معمولاً به مشکل در سنسور یخ‌زدایی اشاره دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال خود یا منابع آنلاین مراجعه کنید.

آیا می‌توانم ارورهای یخچال سامسونگ را خودم رفع کنم؟

برخی از ارورها ممکن است با بازنشانی (ریست) کردن یخچال یا تمیز کردن آن برطرف شوند. با این حال، برای ارورهای پیچیده‌تر یا مکرر، توصیه می‌شود با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

آیا استفاده از یخچال با وجود ارورها ایمن است؟

بستگی به نوع ارور دارد. برخی از ارورها ممکن است تنها به مشکلات جزئی اشاره کنند که نیاز به تعمیر فوری ندارند، اما برخی دیگر ممکن است نشانه مشکلات جدی‌تر باشند که باید فوراً رسیدگی شوند. به طور کلی، در صورت مشاهده ارور، بهتر است یخچال را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *