ارور ها و کدهای خطا یخچال دوو

یخچال دوو یکی از یخچال های محبوب در ایران می باشد. این یخچال دارای عمر طولانی و عملکرد ایده آل است. در مواردی ممکن است کد های خطایی در این یخچال اتفاق بیافتد و منجر به نگرانی صاحبان آن شود. لذا در این مقاله به معرفی کدها، کد گشایی آن و طریقه تعمیر یخچال دوو پرداخته شده است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ارورهای یخچال دوو بدانید.

ارورهای یخچال دوو

هنگامی که یخچال دوو شما کدهای خطا را نشان می دهد، تشخیص این که مشکل چیست می تواند زمان بر باشد. کد خطا یا ارورهایی یخچال شما نشان می دهد که چه چیزی در یخچال شما دچار مشکل شده است. لیست ارورهای یخچال دوو ما به برخی از رایج‌ترین کدهای خطای یخچال دوو و نحوه پاک کردن و رفع خطاها می‌پردازد. در ادامه لیست کامل این ارور ها آورده شده است.

کد خطا یخچال دوو

راه حل رفع کد خطا یخچال دوو

ارورF1  یخچال دوو

این ارور به دلیل ایجاد مشکل در حسگر فریز رخ می دهد و به دلیل وصل نبودن یا اتصال کوتاه کمپرسور رخ می دهد. باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

در مورد ارورهای یخچال بوش بیشتر بدانید.

ارورR1  یخچال دوو

این ارور به دلیل ایجاد مشکل در حسگر یخچال رخ می دهد و علت آن عمدتا قطع بودن و یا اتصال کوتاه آن می باشد. باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

ارورRT  یخچال دوو

این ارور به دلیل ایجاد مشکل درحسگر RTرخ می دهد و علت آن قطع بودن، یا اتصال کوتاه حسگر می باشد. باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

ارور D1  یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگر  D رخ می دهد. قطع بودن و اتصال کوتاه در حسگر منجر به این خطا می شود. به منظور رفع این مشکل به مدت ۳۰ دقیقه باید دیفراست قطع شود. در صورتی که این ارور ناپدید شود، نشانگر این است که حسگر سالم بوده است.

ارور DR  یخچال دوو

این ارور به دلیل ایجاد مشکل میکروسویچ رخ می دهد. این ارور ممکن است به دلیل باز بودن در یخچال اتفاق بیافتد. در برخی مواقع ممکن است با بستن در ارور ناپدید شود، در صورت حل نشدن مشکل باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

در مورد ارورهای ماشین ظرفشویی بوش بیشتر بدانید.

ارور DF یخچال دوو

این ارور نیز به دلیل ایجاد مشکل میکروسویچ در یخچال فریزر است. این ارور نیز ممکن است به دلیل باز بودن در یخچال اتفاق بیافتد. در برخی مواقع ممکن است با بستن در ارور ناپدید شود، در صورت حل نشدن مشکل باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

ارور DH  یخچال دوو

این ارور نیز به دلیل ایجاد مشکل میکروسویچ در یخچال فریزر است. این ارور نیز ممکن است به دلیل باز بودن در یخچال اتفاق بیافتد. در برخی مواقع ممکن است با بستن در ارور ناپدید شود، در صورت حل نشدن مشکل باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

ارور C1 یخچال دوو

این ارور به دلیل ایجاد برنامه غیرعادی یا غلط رخ می دهد. در صورتی که دمای یخچال بالای ۵ درجه باشد این ارور رخ می دهد. در صورت بروز ارور باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع کد خطا، تماس و مشاوره شود.

در مورد ارورهای یخچال سامسونگ بیشتر بدانید.

ارور F3 یخچال دوو

این ارور به دلیل مشکل در دیفراست رخ می دهد. این ارور نیز ممکن است به دلیل باز بودن در یخچال ظاهر شود. در هر صورت ضروری است که برای رفع مشکل با سرویس از ما تماس گرفته شود.

ارور D2 یخچال دوو

این ارور به دلیل مشکل در حالت دیفراست اجباری برای A/S است. برای رفع این ارور لازم است اول قفل را باز کنید، سپس دکمه تنظیم یخچال را ۵ بار فشار دهید. هم زمان با این کار لازم است که دکمه تنظیم فریزر را نیر با انگشتتان لمس کنید. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، این ارور بر طرف می گردد. در صورت حل نشدن مشکل باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

ارور E1 یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگر E رخ می دهد و به دلیل قطع بودن یا اتصال کوتاه ممکن است رخ دهد. . در صورت حل نشدن مشکل باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

ارور EF یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگر FLOW رخ می دهد. و به دلیل قطع بودن یا اتصال کوتاه آن ممکن است رخ دهد. در کل اگر حسگر پالسی نداشته باشد این ارور رخ می دهد. در صورت حل نشدن مشکل باید با تکنسین های سرویس از ما به جهت رفع ارور، تماس و مشاوره شود.

کد خطای یخچال دوو

در مورد ارورهای یخچال سامسونگ بیشتر بدانید.

ارور ET یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگر SW رخ می دهد و برای تعمیر باید با سرویس از ما تماس گرفته شود تا حسگر تعویض شود.

ارور E9  یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در تأمین آب است. باید شلنگ آب بررسی شود.

ارور EA  یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در انداختن یخ است. باید یخ ساز را خاموش کنید. در صورتی که ارور برطرف شد این فرضیه که یخساز و مشکل دارد، صحیح است. به جهت تعمیر با سرویس از ما تماس بگیرید.

ارور EU یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگر SW  است و به دلیل پر بودن یخ در یخساز است. اگر یخ ها را خالی کردید و ارورها رفع نشد، ضروری است که با سرویس از ما تماس بگیرید.

ارور FT یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگرSW  است. ممکن است مشکل در تامین آب باشد. اگر مشکل بر طرف نشد باید با سرویس از ما تماس بگیرید تا مشکل بررسی شود.

ارور EG یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در حسگر l است و به این دلیل رخ می دهد که یخچال نمی تواند دمای آب را تغییر دهد.

ارور S/W یخچال دوو

این ارور به دلیل  ایجاد مشکل در دیسپنسر SWاست. باید دیسپنسر خاموش شود و عملکرد یخچال بررسی شود. در نهایت اگر مشکل حل نشد باید یک تکنسین کار بلد یخچال شما را تعمیر کند.

کلام آخر

در هر صورت توصیه می گردد که جز در موارد جزئی از اقدام خودسرانه تعمیر لوازم خانگی خود خودداری کنید و پیش از هر اقدامی در خصوص رفع ارورهای یخچال دوو با یک تکنسین کار بلد، مشاوره داشته باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *