ارورهای ماشین لباسشویی بکو

رفع کد خطا و ارورهای ماشین لباسشویی بکو

امروزه در بسیاری از خانه ها می توان برند بکو و انواع وسایل برقی آن را مشاهده کرد. ماشین لباسشویی بکو یکی از لباسشویی های پر طرفدار در ایران می باشد. با وجود کارایی بالا، هر از گاهی ممکن است ماشین لباسشویی بکو شما دچار ایراد شود. هنگامی که مشتریان برای سوال در مورد ماشین لباسشویی معیوب بکو با ما تماس می گیرند، هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهند، بهتر است. اولین قدم در تشخیص عیب ماشین لباسشویی، بررسی کد خطا است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ارورهای ماشین لباسشویی بکو بدانید.

ارورهای ماشین لباسشویی بکو

ماشین لباسشویی بکو مانند همه لوازم خانگی ممکن است خراب شود یا دچار مشکل شود. یک کد خطا در صفحه نمایش نشان دهنده مشکلات خاصی در مناطق خاصی از ماشین لباسشویی است. اگرچه این کدهای خطا قطعی نیستند، اما راه ایده آلی برای تشخیص کامل مشکل و یافتن راه حل هستند. در سرویس از ما، مهندسان آموزش دیده ما می توانند کدهای خطای مختلف و معانی آنها را تشخیص دهند. این کد های ارورهای ماشین لباسشویی بکو در صفحه نمایش دیجیتال نمایش داده می شود. در ادامه بخوانید تا بدانید هر کد خطای E1-E18 می تواند نشان دهنده کدام مشکل باشد.

کد خطاهای لباسشویی بکو

در مورد ارور های یخچال اسنوا بیشتر بدانید.

خطای E1

این بدان معنی است که یک خطای NTC شناسایی شده است و ممکن است مشکلی در سیم کشی یا ترمیستور وجود داشته باشد.

خطای E2

آب شما به درستی گرم نمی شود، که احتمالاً نیاز به بررسی سیم کشی دارد.

خطای E3

دستگاه شما داغ می کند.

خطای E4

این مشکل در پر شدن دستگاه است. ممکن است بدون عملکرد عادی پر و خالی شود یا فقط ممکن است درب گیر کرده باشد و این خطا را ایجاد کند. ممکن است مشکلی در خود شیر آب، PCB (برد مدار چاپی) یا سیم کشی ماشین لباسشویی شما باشد.

در مورد ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی بیشتر بدانید.

خطای E5

این می تواند به معنی چیزهای مختلفی باشد، اما معمولاً شامل تخلیه نشدن صحیح دستگاه و یا نچرخیدن درست آن است. ممکن است انسداد یا مشکلی در پمپ، فیلتر یا مشکل در برد کنترل وجود داشته باشد.

خطای E6

موتور ایراد دارد به این معنی که دستگاه شما چرخه خود را کامل نمی کند. این می تواند به معنای مشکل در مکانیسم موتور یا سیم کشی و همچنین PCB باشد.

خطای E7

مشکل در سنسور سطح می تواند به این معنی باشد که ماشین لباسشویی در نزدیکی شروع خالی می شود یا برنامه حتی شروع نمی شود. ممکن است مشکل از خود سنسور سطح یا سیم کشی متصل به آن باشد.

خطای E8

ماشین لباسشویی از آب پر نمی شود و بدون انجام کاری پر می شود و سپس تخلیه می شود. این می تواند به دلیل چند مشکل مانند شیر آب، مشکل در مکانیسم های داخلی، سیم کشی یا PCB باشد.

خطای E9

مشکلی در قفل در وجود دارد که می‌تواند خود قفل یا وسایل الکترونیکی مانند PCB باشد.

در مورد ارورهای ساید بای ساید ال جی بیشتر بدانید.

خطای E10

یکی دیگر از مشکلات درب که می تواند به این معنی باشد که درب گیر کرده است. همچنین ممکن است به این دلیل باشد که قفل شکسته است.

خطای E11

این یک تشخیص خطای موتور است و می تواند مشکلی در موتور، PCB یا سیم کشی باشد.

خطای E17

اگر ماشین لباسشویی شما کف بیش از حد را تشخیص دهد و معمولاً نتیجه استفاده از مواد شوینده اشتباه باشد، این اتفاق می افتد. باید دستگاه را خالی کنید و چندین بار آن را بشویید تا مشکل برطرف شود.

خطای E18

اگر ماشین لباسشویی Beko خود را بیش از حد بارگیری کنید یا بار نامتعادل داشته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد. این ارور ماشین لباس شویی بکو معمولاً در طول چرخه چرخش ظاهر می شود. باید شستشوی خود را دوباره بارگیری کنید و چرخه شستشو را دوباره امتحان کنید.

سیستم خود تشخیصی پایه ماشین لباسشویی بکو

معمولاً این اتفاق می افتد که دستورالعمل عملکرد ماشین لباسشویی برای مدت طولانی از بین رفته است و لازم است در اسرع وقت با خرابی آن مقابله شود. در زیر لیستی از خطاهای اصلی موجود در پایه واشر آورده شده است. برای راحتی کاربران، ما نه تنها نام الفبایی، بلکه راه حل تعمیر آن را آورده ایم. کدهای خطا نشان داده شده توسط نشانگرها

  • H1: نشان دهنده خرابی سنسور دما است. تماس منتهی به ترموستات ممکن است قطع شده باشد. لازم است مقاومت ترمیستور را با استفاده از یک مولتی متر بررسی کنید، معمولاً مقدار آن باید ۴۷۰۰ اهم در دمای محیط ۲۵ درجه سانتیگراد باشد. اگر در حین بازرسی سنسور معلوم شد که معیوب است، یک قطعه جدید نصب کنید.
  • H2: در مورد نقص عنصر گرمایش صحبت می کند. برای از بین بردن خرابی، لازم است که تماس های گرم کن را به دقت بررسی کنید. اگر همه چیز با آنها درست است، این قطعه را تعویض کنید.
  • H3: نشان می دهد که گرم کن همیشه روشن است، یعنی واقعیت گرم شدن بیش از حد آب در درام مشخص شده است. شما باید سنسور دما را با یک مولتی متر بررسی کنید و مقاومت عنصر را اندازه گیری کنید. اگر ترمیستور کار می کند، ممکن است در برد کنترل اصلی نقصی وجود داشته باشد.
  • H4: بسته شدن شیر پرکننده را نشان می دهد. اگر سیم‌کشی آسیب نبیند، ممکن است مجبور شوید برد مدار اصلی دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید.
  • H5: نشان دهنده خرابی پمپ است. در بیشتر موارد قدرت مکش پمپ ضعیف است. برای از بین بردن آسیب، فیلتر تخلیه را تمیز کنید، پیچ خوردگی ها یا عیوب لوله تخلیه را از بین ببرید، زباله های شلنگ را از بین ببرید. اگر این کار کمکی نکرد، یک پمپ جدید نصب کنید.
  • H6: نشان می دهد که یک اتصال کوتاه در موتور SMA رخ داده است. البته این خطا می تواند به دلیل خرابی، پارگی سیم کشی موتور، نقص برد کنترل نیز رخ دهد. اگر مشخص شود که یک مدار باز در موتور رخ داده است، موتور باید تعویض شود.
  • H7: نشان دهنده خرابی سوئیچ فشار است. احتمالا یک نقص در سنسور سطح آب است. ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد: نقص در تماس های منتهی از پرسوستات به ماژول کنترل اصلی، خرابی مستقیم سنسور سطح یا خرابی برد کنترل. این احتمال وجود دارد که خطا به دلیل نقص در عملکرد قفل مکانیکی UBL نمایش داده شود.
  • H11: نشان می دهد که یک مدار باز در مدار موتور دستگاه رخ داده است. بررسی کنتاکت های منتهی به موتور، بررسی سیم های متصل به تاکوژنراتور، بررسی یکپارچگی سیم کشی از کنترل کننده الکترونیکی به موتور ضروری است. اگر کنتاکت ها شکسته نشده اند، موتور و تاکوژنراتور را بررسی کنید.
تعمیر لباسشویی بکو

در مورد ارورهای ماشین لباسشویی دوو بیشتر بدانید.

کلام آخر

مشاهده هر گونهارورهای ماشین لباسشویی بکو می تواند ناامید کننده باشد. اما این کد خطاها ممکن است یک خطای مکانیکی یا الکتریکی باشد. بنابراین نباید خودتان اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی کنید. این کار می تواند منجر به خسارت و هزینه تعمیر بیشتر شود و ضمانت شما را باطل کند. برای تعمیر دستگاه خود باید با یک مهندس واجد شرایط تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *