لیست ارور های ماشین ظرفشویی دوو

لیست کامل ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

ممکن است درحین استفاده از ماشین ظرفشویی دوو که در منزل دارید، متوجه شوید که دستگاه شما به خوبی کار نمیکند و دچار مشکل شده است یا حین انجام کار یک کد روی نمایشگر دستگاه مشاهده کنیدکه علت آن را ندانید. در چنین شرایطی می بایست دستگاه خود را بررسی نموده و ارورهای آن را چک کنید. ماشین های ظرفشویی دوو این قابلیت را دارند که برخی مشکلاتی که منجر به کارکرد نامناسب آن ها می شود را شناسایی نموده و به صورت ارورهای مشخصی آن را به شما نشان دهند. اگر قصد آشنایی با علت ارورهای ماشین ظرفشویی دوو و راهکارهای رفع آن را دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انواع ارور های ماشین ظرفشویی دوو

نسل های جدیدتر ماشین های ظرفشویی دوو به گونه ای طراحی شده اند که امکان تشخیص مشکل پیش آمده برای دستگاه را دارند. عمده مشکلاتی که برای ماشین های ظرفشویی به وجود می آید مرتبط با نقص در آبگیری، اتصال نا صحیح شیلنگهای ورودی و تخلیه یا مشکلات مرتبط با قفل نشدن درب است.

 سازندگان ماشین ظرفشویی دوو این امکان را فراهم کرده اند که در صورت وجود نقص در چنین مواردی، دستگاه ایرادات مربوطه را از طریق یک کد به اطلاع شما برساند. در ادامه لیستی از تمامی ارورهای ماشین ظرفشویی دوو عنوان شده است. 

برای رفع خطاها و ارورهای ماشین ظرفشویی دوو می بایست ابتدا علت بروز و منبع آن را شناسایی کنیم و سپس تصمیمات مناسب را برای تعمیر آن به انجام رسانیم. در موارد بسیاری تعمیر این ارورها احتیاج به تکنسین متخصص دارد که با جزئیات و شیوه حل آن آشنایی کامل داشته باشد.

معنای ارور E1 و E2 ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

ارور E1 ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع
ارور E1 ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع

کد خطای E1 و E2 زمانی به وجود می آید که زمان آبگیری برای دستگاه طولانی شده باشد. دستگاه با تشخیص این مدت زمان، یکی از ارورهای E1 و E2 را روی نمایشگر نشان میدهد. از دلایل احتمالی این ارور می توان به باز نبود شیر آب، پیچ خوردگی لوله های ورودی آب از پشت دستگاه و کم بودن فشار آب اشاره کرد. ارور E1 مربوط به زمانی است که آب با فشار بسیار کم و ارور E2 برای زمانی است که هیچ آبی وارد دستگاه نمی شود. 

نحوه رفع ارور E1 و E2

برای آنکه این ارور را برطرف کنید، لازم است شیر اصلی و تمامی مسیر لوله آب به دستگاه را بررسی کنید و در صورتی که گرفتگی مشاهده کردید، می بایست آن را برطرف نمایید. اگر بعد از بررسی همه موارد این ارور از بین نرفت، می بایست با تکنسین متخصص در این خصوص تماس بگیرید.

معنای ارور E3 ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

ارور E3 ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع

یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو که رایج ترین کدخطای این دستگاه است، ارور E3 می باشد. کد خطای E2 در صورتی روی دستگاه شما به نمایش در می آید که دمای دستگاه برای شستشو و شروع به کار به میزان موردنظر نرسد. چنین مشکلی احتمالا به دلیل اختلال و مشکل در عملکرد سیستم المنت دستگاه ایجاد شده است.

نحوه رفع ارور E3

برای رفع آن می بایست المنت ماشین ظرفشویی خود را چک کنید. در صورتی که تخصص کافی در این خصوص را ندارید می توانید با متخصصین سرویس از ما تماس بگیرید.

معنای ارور E4 ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

ارور E4 ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع

اگر هنگام کارکرد دستگاه روی صفحه نمایش آن کد خطای E4 یا برای برخی دستگاه ها E004 نمایان شد، می بایست هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید. چرا که این ارور به معنای وجود نشتی در دستگاه ماشین ظرفشویی شماست و یا دستگاه بیش از حد پر شده است.

نحوه رفع ارور E4

با مشاهده این کد صرفا متوجه وجود نشتی می شوید و برای جزئیات بیشتر می بایست حتما قسمتهای مختلف دستگاه را برای رفع ارور بررسی کنید.

معنای ارور E8 ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

ارور E8 ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع

شیر توزیع یکی از قطعاتیست که در صورت خرابی یا نقص در عملکرد آن دستگاه ماشین ظرفشویی شما با نمایش ارور علت عدم شروع به کار را به شما نشان میدهد. ماشین های ظرفشویی دوو با نمایش کد E8 خرابی عملکرد این قطعه را به اطلاع شما میرساند.

نحوه رفع ارور E8

در صورت مشاهده این ارور باید جهت تعویض شیر توزیع اقدام کنید. تعویض شیرتوزیع یک فرآیند تخصصی است که باید برای آن از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

معنای ارور E9 ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

ارور E9 ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع

در میان ارورهای ماشین ظرفشویی دوو این ارور مخصوص دستگاه هایی می باشد که متعلق به نسلهای جدید تر و با صفحه کلیدهای لمسی هستند. نکته مهمی که در نمایش این ارور وجود دارد عدم توقف دستگاه از کار آن می باشد. به این معنا که شما در صورت مشاهده این ارور نباید نگران عملکرد دستگاه باشید. این ارور صرفا برای هشدار به شما نمایش داده شده است.

اگر عملکرد دکمه های لمسی در اثر حرارت یا کثیفی با اختلال مواجه شوند و این اختلال و لمس بیش از ۳۰ ثانیه به طول بیانجامد، دستگاه این ارور را نمایش می دهد تا هر چه سریعتر برای رفع مشکل پیش آمده اقدام کنید.

نحوه رفع ارور E9

برای رفع این ارور باید صفحه نمایش لمسی و دکمه های ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. در صورتی که حرارت موجب آسیب دیدن آن شده با بررسی میزان آسیب دیدگی، اقدامات لازم را به کار ببرید.

 معنای ارور ED ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

ارور ED ماشین ظرفشویی دوو و نحوه رفع

اگر با ارور ED روی نمایشگر خود مواجه شدید، یک مشکل بسیار مهم برای دستگاه شما ایجاد شده است. پس باید هرچه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید. علت نمایش داده شدن این کد توسط ماشین ظرفشویی به معنای وجود اشکال در ارتباط بین برد اصلی و برد نمایشگر است.

نحوه رفع ارور ED

در این حالت برد اصلی دستگاه های سیم کشی آن دچار مشکل شده است. در این صورت برای تعمیر آن می بایست حتما از متخصصین خبره کمک بخواهید.

 معنای ارور EC ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

نمایش داده شدن این کد نیز روی نمایشگر ماشین ظرفشویی شما به معنای وجود اشکال در قطعات برد اصلی دستگاه شماست.

نحوه رفع ارور EC

در صورت مشاهده کد خطاهای مربوط به برد دستگاه می بایست با تماس از تخصصین این حوزه جهت تعمیر آن کمک بخواهید.

سایر ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

اگر ارور دستگاه شما در میان موارد عنوان شده نباشد، می بایست با نمایندگی رسمی و یا تعمیرکار متخصص ماشین های ظرفشویی دوو برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود تماس بگیرید. نماینده رسمی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران می توانند جهت رفع ارور ها ومشکلات ماشین ظرفشویی دوو به شما کمک کنند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *